Ik heb je verteld over wat ik doe en wat mijn ervaringen zijn. Maar waarschijnlijk wil je ook voorbeelden zien. Overtuigend bewijs dat mijn aanpak jou geld kan besparen. Geen probleem.
In alle gevallen waarvoor ik me heb ingezet, is er voordeel behaald. Het heeft geen zin mij te benaderen voor administratieve problemen (mijn bankpas is geblokkeerd). Het voordeel is niet altijd in geld uit te drukken: soms is het oplossen van een verstoorde relatie al een enorme opbrengst.
Of het meedenken in oplossingen wanneer een gezin in betalingsnood dreigt te komen. Maar ook een terugbetaling door de bank van € 54.000,- komt voor.
Maar het levert ook een betere relatie met de bank op. Kan dat samengaan? Zeker, de praktijk bewijst het. Nog steeds vraagtekens? Stuur me een mail en ik bel je.
Voorbeelden
Boeterente kwijtgescholden
Door het plotselinge overlijden van haar man kwam een dame van middelbare leeftijd er alleen voor te staan.
Lees meer
Omdat de hypotheekrente laag stond, wilde ze haar hypotheek veranderen, om zo haar lasten te verlagen. Formeel moest ze een forse boeterente betalen van € 15.000,-. Dit werd ook bevestigd door haar tussenpersoon. Deze boeterente was voor haar erg hoog en zou meer zijn daar haar spaargeld. Door mijn inzet heeft de bank de boeterente niet in rekening gebracht. Dit was op basis van no-cure-no-pay Ik heb de bank zover weten te krijgen van deze boeterente af te zien. Ik werkte op basis van no-cure-no-pay. Zo bespaarde ik deze mevrouw € 13.500,-.
Foutieve overboeking teruggestort
Een senior met Alzheimer woonde in een verzorgingshuis. Zijn kinderen deden zijn financiën.
Lees meer
Op een dag maakten ze € 54.000 over naar een oud rekeningnummer. Dat nummer bleek al te zijn opgeheven en opnieuw te zijn uitgegeven, aan een Pool. Toen ze daar achter kwamen, had de man al € 15.000,- uitgegeven.
De bank viel niets te verwijten en adviseerde de kinderen aangifte te doen bij de politie. Ik liet het er echter niet bij zitten. Uiteindelijk zegde de bank telefonisch toe € 39.000,- terug te storten: het totale bedrag min het geld dat de Pool al had uitgegeven. De bank bevestigde de afspraak vervolgens schriftelijk, maar maakte daarin een fout. De bank schreef ‘het gestorte bedrag’ terug te zullen boeken. Het gestorte bedrag was € 54.000.-! Daar heb ik de bank toen aan gehouden – en met succes.
Zakelijke financiering (toch) verlengd
De zakelijke financiering op een bedrijfspand (hypotheek) liep af.
Lees meer
Mijn opdrachtgever wilde verlengen, maar de bank wilde dat hij de financiering afloste, omdat het om een verouderde hypotheekvorm ging. Door mee te denken met de bank heb ik de bank op andere gedachten weten te brengen. Ik heb de bank ervan overtuigd dat een nieuwe financiering met een nieuw product voor hen een winstgevende post zou zijn. Daarop heeft de bank de lening gemoderniseerd. Mijn klant kreeg zijn verlenging en dat gaf hem behoorlijk veel lucht. Klant blij, bank blij.
Premie levensverzekering terug
Een klant kreeg de gehele eerste jaar aan premie terug van een levensverzekering (€ 9.000,-), terwijl in voorwaarden stond dat afkoopwaarde in jaar 1 € 0,- was.
lees meer
Op bezoek bij een klant bleek dat ze een pensioenpolis hadden gesloten, waar ze eignelijk spijt van hadden. Ze hadden er al € 9.000,- premie aan betaald. Op de afkoopwaarde van de polis stond dat in het eerste jaar de afkoopwaarde € 0,- zou zijn: alle gemaakte premies waren een vergoeding voor de kosten van de tussenpersoon en de verzekeringsmaatschappij. Door een uitgebreide motivatie te maken met de klant heeft de verzekeringsmaatschappij de polis beëindigd en alle premies teruggestort. Na mijn kosten had de klant ruim € 8.000,- terug.
Lagere hypotheekrente
Door de klant erop attent te maken verlaagde een bank eenzijdig de rente op een hypotheek met 0,3%, zonder aanlevering taxatie.
lees meer
Doordat ik de aanslag inkomenstenbelasting van een klant zag, viel me op dat ze nog steeds een opslag betaalden op hun hypotheekrente. Terwijl ze inmiddels flink hadden afgelost. Met een simpele melding naar de bank bespaarden ze nu jaarlijks 0,3%, en dat voor de komende 20 jaar. Dat scheelt de klant de komende 20 jaar op een hypotheek van € 200.000,- toch € 12.000,- bruto. Kosten voor de klant? € 285,- excl BTW.
Verhouding met bank weer normaal.
De relatie tussen een ondernemer en de bank was aardig vertroebeld.
lees meer
Een ondernemer merkte dat de houding van de bank de laatste jaren erg veranderd was. Hij heeft een goedlopende onderneming, en toch werd de relatie tussen de bank en ondernemer slechter en slechter. Ze hadden weinig begrip voor elkaar. Weggaan naar een andere bank was een dure stap. Na een goed gesprek in mijn aanwezigheid was de hemel weer helder, waren de lopende zaken goed tegen het licht gehouden en konden we ook besparingen realiseren. Zowel de bank als de ondernemer sloten een periode van negatieve energie af. Kosten: € 500,-.